Firmele pot accesa prin granturi sume între 20.000 EURO şi 100.000 EURO, în funcţie de tipul întreprinderii (100% pentru microîntreprinderi (minim 20.000 euro – maxim 30.000 euro finantare; 90% pentru întreprinderi mici şi întreprinderi mijlocii), pentru investiţii în IT.
Ghidul este disponibil AICI.
Bugetul total alocat acestei măsuri este de 347.500.000 euro.
Firmele pot cheltui banii pe următoarele elemente:
- cheltuieli aferente achiziționării de hardware TIC, de echipamente pentru automatizări și robotică integrate cu soluții digitale și a altor dispozitive și echipamente aferente, inclusiv pentru E-commerce, IoT (Internet of Things), tehnologii blockchain etc., precum și cheltuieli de instalare, configurare și punere in funcțiune;
- cheltuieli aferente realizării rețelei LAN/WiFi;
- cheltuieli aferente achiziționării și/sau dezvoltării și/sau adaptării aplicațiilor/licențelor software, cheltuieli pentru configurarea și implementarea bazelor de date, migrarea și integrarea diverselor structuri de date existente, pentru gestiune financiară, gestiunea furnizorilor, resurse umane, logistică, cheltuieli pentru implementarea RPA (Robotic Process Automation), ERP (Enterprise Resource Planning), CRM (Customer Relationship Mangement), pentru sisteme IoT (Internet of Things) și AI (Artificial Intelligence), tehnologii blockchain, soluții E-Commerce etc. și integrarea acestora in BTP (Business Technology Platform), acolo unde este cazul;
- cheltuieli aferente achiziționării unui website de prezentare a companiei;
- cheltuieli aferente achiziționării/închirierii pe perioada de implementare și durabilitate a proiectului, a unui nume de domeniu nou;
- cheltuieli cu servicii de trecere a arhivelor din analog/dosare/hârtie în digital indexabil;
- cheltuieli aferente achizițiilor de servicii de tip Cloud Computing pe perioada de implementare și durabilitate a proiectului;
- cheltuieli aferente achiziționării de servicii pentru consolidarea securitatii cibernetice aplicabile pentru software/găzduire/rețele, pe perioada de implementare și durabilitate a proiectului;
- cheltuieli cu serviciile de auditare tehnică (IT și DNSH);
- cheltuieli cu instruirea personalului care va utiliza echipamentele TIC (cheltuială obligatorie în procent de maxim 10% din valoarea finanțată).
- cheltuieli aferente achiziționării de servicii de consultanță pentru elaborarea proiectului (COSTURILE CU CONSULTANŢA SUNT ELIGIBILE!);
- cheltuieli pentru managementul proiectului;
- cheltuieli cu servicii de consultanta/analiza pentru identificarea soluțiilor tehnice de care are nevoie IMM-ul, cu condiția ca soluțiile tehnice identificate și descrise în documentația tehnică realizată, să facă obiectul investițiilor din cadrul proiectului aferent cererii de finanțare;
Programul va fi lansat, după toate aşteptările, în luna NOIEMBRIE 2022. Este important de precizat că apelul lansat va fi de tip competitiv, cu termen limită de depunere a cererilor de finanțare.
=====
Rămâneţi alături de Fonduri Europene Sibiu pentru ultimele informaţii verificate din domeniul finanţărilor nerambursabile! Abonaţi-vă la notificări pe site-ul nostru, sau urmăriţi-ne pe Facebook, la adresa @FonduriEuropeneSibiuCASB.