Propunerea oficială pentru schema de ajutor pentru HoReCa a fost pusă în consultare publică. Conform acestei propuneri, sunt eligibile următoarele categorii de firme:
Totodată, cumulativ, întreprinderile trebuie să:
În ceea ce privește cheltuielile eligibile, acestea sunt:
a) cheltuieli privind stocurile de materii prime, materiale, mărfuri, necesare activității curente/operaționale desfășurate de beneficiari;
b) datorii curente și restante față de furnizorii curenți, inclusiv față de furnizorii de utilități, potrivit contractelor încheiate;
c) cheltuieli privind chiria pe bază de contract încheiat (chiria în avans nu este eligibilă);
d) cheltuieli privind achiziția de servicii necesare activității curente, cu excepția serviciilor de consultanță, studiilor și altor categorii de servicii indirecte;
e) cheltuieli privind echipamentele de protecție medicală, inclusiv materiale de dezinfecție pentru protecția împotriva răspândirii virusului SARS-CoV-2;
f) cheltuieli privind achiziția de obiecte de inventar (durata de utilizare este mai mica de 1 an), inclusiv obiecte de inventar de natura mijloacelor fixe necesare reluării activității curente (au valoarea sub 2500 lei dar durata de utilizare este mai mare de 1 an);
g) cheltuieli privind achiziția de echipamente, utilaje, instalații, tehnologii, necesare reluării activității;
h) cheltuieli privind plata datoriilor către bugetul statului, cu excepția TVA deductibil si bugetele locale
i) cheltuieli salariale, atât cheltuielile cu salariile nete, cât și cele aferente taxelor și impozitelor salariale.
Procedura de înscriere se va desfășura în două etape, asemănător cu cele de la măsurile 1,2 și 3 prevăzute prin OUG 130/2020, adică:
Rămâneți alături de Fonduri Europene Sibiu pentru cele mai noi informații din domeniul finanțărilor nerambursabile! Abonați-vă la notificări pe site-ul nostru, sau urmăriți-ne pe Facebook, la adresa @FonduriEuropeneSibiuCASB.